dilluns, 26 de novembre del 2007

PARLANT DEL CAMP


*cinquena visita*
Avui només entrar la Concepció m'ha començat a parlar del seu hort i dels seus conreus. Crec que s'ho havia estat preparant i pensant perquè ho deia tot molt ordenat i seguit.
BIOGRAFIA
(EL CAMP DE LA FAMILIA RIBES)
- ARBRES:
- tenien un pi que feia 2 metres de diàmetre. Aquest pi feia moltes pinyes, que a ella li agradava obri-les i treure els pinyons.
- tenien presseguers, alguns feien prèssec grocs i d'altres en fèien de vermells.
- dues pereres, una que era molt gran i l'altre de més petit, el qual feia les peres molt grosses
- un cirerer
- PLANTES:
- figueres
- codonys
- cebs, que feia uns raïms que eren dolços
- CONREUS:
- Fals, per el bestià
- blat de moro per les gallines
- blat per la farina
- civada, per el bestiar
- ordi, també per el bestiar
- bledes
- enciams
- cols
- albercocs
- pebrots
- tomàquets
- etc...
m'explica que al matí anaven al camp a collir i per la tarda, a la plaça a vendre la verdura fresca.
Quan ja estavem a punt de plagar a arribat el seu germà, que és el capellà que ve a fer la missa a la Residència, i m'ha dit que tot això és ben veritat i que la seva vida i la de la seva germana de pagesos era dura i cansada.
la Maria Concepció es mira orgullosa al seu germà petit mentre ell m'està parlant del seu llibre i del que en pensa de la vida. La Cocepció s'estima molt el seu germà i se'n sent molt orgullosa, es nota per com en parla d'ell i com l'observa. i crec que ell també l'estima molt ja que cada dia l'hi va a fer una petita visita, estic contenta de veure que s'en cuida i es preocupa d'ella.
Ets un bon germà Ignasi!!!