dimarts, 27 de novembre del 2007

CONTINUEM AMB EL CAMP

*sisena visita*
La semana passada no hi vaig anar perquè estava malalta, per tan feia dues setmanes que no ens veiem. Només arribar la Concepció es va interessar per com em trobava i què m'havia passat. Ella tampoc es trobava gaire bé, estava una mica moixa, tenia fred, no es trobava gaire bé.
Aquell dia, i no sé com, vam començar a parlar de les nostres pors, ella hem va explicar les seves (que no en té gaires...) i jo les meves i aquí ja ens vam allargar una miqueta. Hem va dir que no havia de tenir por de res i que ella resaria un parenostre per mi cada nit, jo li vaig agrair.
Tot seguit van continuant parlant del camp i del bestiar, amb ella li agrada parlar d'aquest tema i a mi tampoc hem desagrada escoltar-la.
BIOGRAFIA
( EL CAMP. SEGONA PART)
- Quan el blat de moro era madur es collien les espigues, les esclufulles i es penjaven al balcó perquè portés bona sort a la casa.
- El raïm quan es collia es penjava en un fil, quedava penjat i cap a la tardor ja es podia menjar.
- Pel que fa el porc, aquest es conserva amb oli i així durava més. Del porc s'en obté el llard i d'allà s'obtè el dumillu i la botifarra blanca.
Aquest dia tampoc vam poder parlar massa, ja que com he dit avans avui no es trobava gaire bé.
Així que li vaig desitjar que es millorés i vaig maxar una mica més d'hora.